BJ60 – największy i najbardziej luksusowy SUV w ofercie BAIC – w znakomity sposób łączy klasyczne, pełne elegancji wzornictwo, innowacyjne technologie oraz ponadprzeciętną dzielność w terenie. Dzięki imponującym rozmiarom samochodu (długość 5040 mm / wysokość 1925 mm) w luksusowym wnętrzu może podróżować w komforcie pięciu, a nawet siedmiu pasażerów. Dodatkowym usprawnieniem przy wsiadaniu i wysiadaniu mogą być automatycznie wysuwane stopnie boczne.
W topowym modelu BJ60 zadebiutował pięciosegmentowy, gustowny chromowany panel w przednim pasie nadwozia, w którym w dwóch skrajnych segmentach osadzono prostokątne reflektory LED. Po włączeniu świateł efektowne oświetlenie LED prześwieca przez warstwę chromu we wszystkich pięciu segmentach tworząc niepowtarzalny efekt podkreślający nowoczesny wizerunek marki BAIC.
Nadwozie modelu BJ60 zbudowano na solidnej ramie klasy wojskowej, które charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością skrętną >3325.2Nm/°. Prześwit tego luksusowego SUV-a sięga 215 mm, a maksymalna głębokość brodzenia sięga imponującego poziomu 750 mm.
BJ60 – największy i najbardziej luksusowy SUV w ofercie BAIC – w znakomity sposób łączy klasyczne, pełne elegancji wzornictwo, innowacyjne technologie oraz ponadprzeciętną dzielność w terenie. Dzięki imponującym rozmiarom samochodu (długość 5040 mm / wysokość 1925 mm) w luksusowym wnętrzu może podróżować w komforcie pięciu, a nawet siedmiu pasażerów. Dodatkowym usprawnieniem przy wsiadaniu i wysiadaniu mogą być automatycznie wysuwane stopnie boczne.
W topowym modelu BJ60 zadebiutował pięciosegmentowy, gustowny chromowany panel w przednim pasie nadwozia, w którym w dwóch skrajnych segmentach osadzono prostokątne reflektory LED. Po włączeniu świateł efektowne oświetlenie LED prześwieca przez warstwę chromu we wszystkich pięciu segmentach tworząc niepowtarzalny efekt podkreślający nowoczesny wizerunek marki BAIC.
Nadwozie modelu BJ60 zbudowano na solidnej ramie klasy wojskowej, które charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością skrętną >3325.2Nm/°. Prześwit tego luksusowego SUV-a sięga 215 mm, a maksymalna głębokość brodzenia sięga imponującego poziomu 750 mm.
Używając specjalnego elektronicznego pokrętła możemy dokonywać wyboru napędu. W trybie jazdy 2H napędzana jest wyłącznie tylna oś. Takie ustawienie dobrze sprawdzi się podczas jazdy w trasie. Dodatkowym atutem będzie niższe zużycie paliwa. Tryb 4H docenimy szczególnie podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach. Możliwości terenowe modelu BJ60 wzrosną szczególnie w momencie przełączenia trybu jazdy na 4L. Atutem samochodu jest możliwość blokady przedniego i tylnego mostu.
Potwierdzeniem off-roadowego dziedzictwa jest montaż pełnowymiarowego koła zapasowego na tylnych drzwiach samochodu. Koło schowane jest w eleganckim schowku, na którego środku zamontowano obiektyw kamery. Dostęp do obszernego bagażnika uzyskamy poprzez otwarcie na bok drzwi tylnych oraz uniesieniu do góry tylnej szyby. Obie części możemy otwierać niezależnie. BJ60 jest wyposażony w koła o średnicy od 18- do 20-cali.
Wielowahaczowe zawieszenie i specjalne sprężyny zaprojektowano w taki sposób aby maksymalnie zwiększyć skok zawieszenia i utrzymać przyczepność z podłożem. Poziom skoku w dół może sięgnąć 145 mm w stosunku do położenia normalnego. Równocześnie zawieszenie tego typu pozwala na uzyskanie wysokiego komfortu jazdy.
System aktywnej redukcji szumów (Active Noise Cancellation – ANC) to unikalne rozwiązanie w segmencie luksusowych SUV-ów. Cztery specjalne mikrofony umieszczone w kabinie samochodu wykrywają szumy z tła, a następnie z głośników generowana jest fala dźwiękowa o odwrotnej amplitudzie. Dźwięki te nakładają się na siebie, co owocuje redukcją szumów, obniżeniem hałasu o 3 dB i znaczącą poprawą komfortu akustycznego pasażerów.
W przestronnym, wnętrzu modelu BAIC BJ60 docenisz między innymi przyjemne w dotyku materiały, szlachetnie wykończone detale oraz wygodę foteli pokrytych tapicerką skórzaną. Przednie fotele kierowcy są regulowane w 12 kierunkach (pasażera w sześciu), a poza tym podgrzewane, wentylowane i wyposażone w funkcję masażu realizowanym na jednym z trzech poziomów intensywności. Zagłówek kierowcy ma dodatkowo skrzydełka pozwalające usztywnić głowę i podnieść wygodę jazdy, oraz możliwość regulacji długości siedziska. Ustawienia fotela pasażera z przodu mogą być regulowane z tylnej kanapy, dzięki przyciskom umieszczonym na boku oparcia fotela.
Imponującą ilość miejsca dla pasażerów w drugim rzędzie możemy jeszcze zwiększyć, dzięki możliwości regulacji wzdłużnej o 140 mm. Panoramiczne okno dachowe o powierzchni 0,82 ㎡ wpuszcza do wnętrza mnóstwo naturalnego światła i pogłębia się wrażenie przestronności.
Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem jakości powietrza AQS i filtrem PM 2.5 zadba o Twój komfort i czystość powietrza we wnętrzu. Nieoceniony może się okazać generator jonów ujemnych, jonizujący powietrze oraz wytrącający z powietrza kurze, rozmaite alergeny i roztocza.
Oprócz obecności 49 schowków w kabinie wymagający użytkownicy docenią dostępność pięciu portów USB (USB i USB-C), dwóch gniazdek 12V, gniazdka ładowania 220V oraz ładowarki indukcyjnej. O dopracowaniu samochodu świadczą detale. Nie zabrakło więc w podsufitce gustownego etui na okulary zintegrowanego z pełnosferycznym lusterkiem wstecznym pozwalającym na obserwację pasażerów w drugim i trzecim rzędzie.
Pięciu pasażerów dysponuje bagażnikiem o imponującej pojemności 972 litrów. Po złożeniu oparć drugiego rzędu mamy do dyspozycji zupełnie płaską podłogę przestrzeń do wykorzystania o pojemności 1896 litrów. Funkcjonalność podnosi wykończenie bagażnika tworzywem odpornym na zabrudzenia i łatwym w czyszczeniu, ale też m.in. montaż gniazdek 220V (150W) +12V oraz mocnych haczyków w ścianach.
BAIC BJ60 wyposażony jest w cztery wyświetlacze. Szybki i czytelny ekran dotykowy na środkowej konsoli, o przekątnej 12,8- cala, cieszy wygodną obsługą oraz przyjemnymi dla oka grafikami. Bieżące parametry samochodu możemy śledzić na 10,25-calowym wyświetlaczu osadzonym za kierownicą. Szybką kontrolę nad podstawowymi parametrami jazdy umożliwią dane wyświetlane na ekranie HUD.
Wyróżnikiem modelu BJ60 jest m.in. wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala położony centralnie na środkowej konsoli, między nawiewami. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale może też realizować i wyświetlać wiele innych funkcji. Może pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, prognozę pogody, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet naszą wysokość nad poziomem morza.
Wielokolorowe podświetlenie wnętrza LED, dodaje elegancji i nowoczesnego charakteru. Użytkownicy mogą przebierać w aż 256 kolorach podświetlenia, dzięki któremu wnętrze może nabrać własnego, indywidualnego charakteru. Audiofile mogą docenić jakość dźwięku generowanego przez wysokiej klasy nagłośnienie Harman Infinity składającego się z 12+1 głośników.
Mocny, czterocylindrowy 2-litrowy turbodoładowany silnik wyposażono w układ miękkiej hybrydy MHEV z układem elektrycznym o napięciu 48V. Podstawowa jednostka napędowa osiąga moc 267 KM i maksymalny moment obrotowy 406 Nm, który przenosi na cztery koła poprzez skrzynię automatyczną 8AT ZF 8HP50. Wspierana jest ona przez silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW pełniący rolę startera-generatora, wspomagającego silnik spalinowy podczas fazy ruszania i przyśpieszania. W efekcie samochód rusza sprawniej, z większą lekkością i jest oszczędniejszy od zbliżonych pojazdów spalinowych bez układu MHEV.
BJ60 w każdych warunkach dopasuje się do preferencji kierowcy. Możemy wybrać jeden z ośmiu trybów jazdy: Sport, Economy, Comfort, Snow, Crossing, Sand, Mud oraz Rock. Podczas jazdy terenowej do wyboru mamy jeden z 12 poziomów pełzania, stabilnej jazdy terenowej z prędkością od 1 do 12 km/h. System automatycznie kontroluje moc i hamowanie, utrzymuje stałą prędkość pojazdu, pozwalając kierowcy skoncentrować się na samej jeździe. Nieocenionymi rozwiązaniami są asystenci podjazdu i zjazdu ze wzniesienia (HAC/HDC).
W każdym momencie podróży możemy liczyć na wsparcie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego, w tym 12 radarów ultradźwiękowych oraz cztery szerokokątne kamery. Model BJ60 wyposażono m.in. w systemu ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem w segmencie SUV są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA), a także system ostrzegania o zagrożeniu podczas opuszczania pojazdu (DOW).
Asystent automatycznego parkowania APA to funkcja, która ułatwia zarówno parkowanie równoległe i prostopadłe. W manewrowaniu na parkingach wspomogą nas kamery, z których obraz 360 ° będzie wyświetlany na ekranie środkowej konsoli. Podczas brodzenia na centralnym ekranie mogą być wyświetlane aktualne informacje o głębokości wody w jakiej porusza się pojazd. Cennym wsparciem w podróży może być fabrycznie zamontowany rejestrator jazdy HD, który na życzenie przesyła zarejestrowany materiał wprost do chmury.
Ponadprzeciętne możliwości jazdy po bezdrożach od lat 60. są cenionym wyróżnikiem modeli BAIC BJ. Przez dekady modele BJ stały się jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie samochodów wykazujących się wysoką dzielnością terenową. Pierwsze samochody terenowe serii BJ zaprezentowano w 1961 roku, ale pełnoskalowa produkcja seryjna rozpoczęła się w 1966 roku. Był to kultowy obecnie model BJ212.
Lekki samochód terenowy BJ212 osadzono na solidnej ramie, miał odkryte nadwozie, z możliwością dopięcia miękkiego dachu. Zastosowano w nim niezależne zawieszenie z przodu, resory piórowe z tyłu oraz duży prześwit wydatnie zwiększający jego dzielność terenową. Do napędu służył prosty, ale trwały 4-cylindrowy silnik benzynowy, który przenosił napęd na koła poprzez 3-biegową skrzynię mechaniczną. Do dziś wyprodukowano ponad 1,2 miliona tych samochodów w niezliczonej liczbie wariantów. Obecnie istnieją liczne kluby miłośników terenowych modeli BJ, w tym kultowego BJ212.
Porftolio modeli BJ zostało znacząco poszerzone w 1984 roku, po uruchomieniu spółki joint-venture Beijing Jeep z amerykańskim koncernem American Motors Corporation. Była to pierwsza chińsko-zagraniczna spółką joint venture zajmująca się produkcją kompletnych pojazdów w Chinach. Paleta modeli była nieustannie rozwijana. W 2013 roku zadebiutował najpopularniejszy obecnie model BAIC, czyli BJ40 pierwszej generacji. Dzięki współpracy joint-venture z marką Mercedes-Benz w 2016 roku uruchomiono produkcję charakterystycznego luksusowego modelu BAIC BJ80.
Zebrane doświadczenia w produkcji samochodów terenowych i SUV zaowocowały opracowaniem serii nowoczesnych, całkowicie własnych konstrukcji. Pierwszym modelem z nowej linii samochodów BJ, otwierających nowy rozdział w historii marki, jest imponujący 5-metrowy SUV BAIC BJ60. Pod koniec 2023 roku dołączył do niego rasowy SUV klasy średniej – BJ40. Obie te konstrukcje zbudowano w oparciu o solidną, nowoczesną ramę typu militarnego. W 2024 roku do nowej linii BJ modeli dołącza SUV klasy średniej o nadwoziu samonośnym – BJ30.
Terenowe SUV-y BAIC BJ w razie potrzeby mają możliwość łatwej adaptacji do trudniejszych warunków jazdy. Na przykład w najnowszej generacji modelu BJ40 możemy w prosty sposób zdemontować zderzaki, co powiększa kąt wejścia i zejścia pojazdu. Po zdemontowaniu tworzyw nadkoli zyskamy możliwość montażu większych niż seryjne, terenowych opon. Pomyślano też o rozwiązaniach ułatwiających montaż snorkela, wyciągarki, a także miejscach na montaż off-roadowego oprzyrządowania na desce rozdzielczej.
Ponadprzeciętne możliwości jazdy po bezdrożach od lat 60. są cenionym wyróżnikiem modeli BAIC BJ. Przez dekady modele BJ stały się jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie samochodów wykazujących się wysoką dzielnością terenową. Pierwsze samochody terenowe serii BJ zaprezentowano w 1961 roku, ale pełnoskalowa produkcja seryjna rozpoczęła się w 1966 roku. Był to kultowy obecnie model BJ212.
Lekki samochód terenowy BJ212 osadzono na solidnej ramie, miał odkryte nadwozie, z możliwością dopięcia miękkiego dachu. Zastosowano w nim niezależne zawieszenie z przodu, resory piórowe z tyłu oraz duży prześwit wydatnie zwiększający jego dzielność terenową. Do napędu służył prosty, ale trwały 4-cylindrowy silnik benzynowy, który przenosił napęd na koła poprzez 3-biegową skrzynię mechaniczną. Do dziś wyprodukowano ponad 1,2 miliona tych samochodów w niezliczonej liczbie wariantów. Obecnie istnieją liczne kluby miłośników terenowych modeli BJ, w tym kultowego BJ212.
Porftolio modeli BJ zostało znacząco poszerzone w 1984 roku, po uruchomieniu spółki joint-venture Beijing Jeep z amerykańskim koncernem American Motors Corporation. Była to pierwsza chińsko-zagraniczna spółką joint venture zajmująca się produkcją kompletnych pojazdów w Chinach. Paleta modeli była nieustannie rozwijana. W 2013 roku zadebiutował najpopularniejszy obecnie model BAIC, czyli BJ40 pierwszej generacji. Dzięki współpracy joint-venture z marką Mercedes-Benz w 2016 roku uruchomiono produkcję charakterystycznego luksusowego modelu BAIC BJ80.
Zebrane doświadczenia w produkcji samochodów terenowych i SUV zaowocowały opracowaniem serii nowoczesnych, całkowicie własnych konstrukcji. Pierwszym modelem z nowej linii samochodów BJ, otwierających nowy rozdział w historii marki, jest imponujący 5-metrowy SUV BAIC BJ60. Pod koniec 2023 roku dołączył do niego rasowy SUV klasy średniej – BJ40. Obie te konstrukcje zbudowano w oparciu o solidną, nowoczesną ramę typu militarnego. W 2024 roku do nowej linii BJ modeli dołącza SUV klasy średniej o nadwoziu samonośnym – BJ30.
Terenowe SUV-y BAIC BJ w razie potrzeby mają możliwość łatwej adaptacji do trudniejszych warunków jazdy. Na przykład w najnowszej generacji modelu BJ40 możemy w prosty sposób zdemontować zderzaki, co powiększa kąt wejścia i zejścia pojazdu. Po zdemontowaniu tworzyw nadkoli zyskamy możliwość montażu większych niż seryjne, terenowych opon. Pomyślano też o rozwiązaniach ułatwiających montaż snorkela, wyciągarki, a także miejscach na montaż off-roadowego oprzyrządowania na desce rozdzielczej.
Modele BAIC BJ przez dekady wypracowały własny, wyrazisty i rozpoznawalny styl. Przez dekady cechą rozpoznawczą modeli BJ były z okrągłe, blisko osadzone reflektory w przednim pasie nadwozia. Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli od zarania była wysoka dzielność terenowa oraz wydajny napęd.
Wraz z debiutem nowej linii całkowicie własnej konstrukcji modeli BJ światło dzienne ujrzał nowy język stylistyczny terenowych-SUV-ów marki BAIC. W topowym modelu BJ60 zadebiutował pięciosegmentowy panel w przednim pasie nadwozia, w którym w dwóch skrajnych segmentach osadzono prostokątne reflektory. Charakterne linie nadwozia, jasno zdefiniowane płaszczyzny maski, boków nadwozia, przedniej szyby i kształtów kabiny, to wyróżniki najnowszej serii modeli BJ.
Najnowsze modele BJ40 oraz BJ60 wyróżniają się w swoich segmentach rozmiarami, w szczególności wysokością nadwozi. W przypadku modelu BJ40 jest ona ok. 15-20 cm wyższa niż u bezpośrednich rynkowych konkurentów. Oprócz prostokątnego układu lamp i segmentów osłony chłodnicy wspólnym wyróżnikiem modeli BJ są również trapezoidalne nadkola. Spójna stylistycznie, pełna solidnych detali, linia modeli BJ budzi zaufanie użytkowników i pogłębia wrażenie solidności.
W modelach BJ stosowane są rozwiązania dopracowywane przez lata przez koncern BAIC, ale również najnowocześniejsze technologie uznanych światowych producentów, m.in. ZF (skrzynie biegów), BorgWarner (skrzynie rozdzielcze) czy Harman Kardon (nagłośnienie premium).
Modele BAIC BJ przez dekady wypracowały własny, wyrazisty i rozpoznawalny styl. Przez dekady cechą rozpoznawczą modeli BJ były z okrągłe, blisko osadzone reflektory w przednim pasie nadwozia. Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli od zarania była wysoka dzielność terenowa oraz wydajny napęd.
Wraz z debiutem nowej linii całkowicie własnej konstrukcji modeli BJ światło dzienne ujrzał nowy język stylistyczny terenowych-SUV-ów marki BAIC. W topowym modelu BJ60 zadebiutował pięciosegmentowy panel w przednim pasie nadwozia, w którym w dwóch skrajnych segmentach osadzono prostokątne reflektory. Charakterne linie nadwozia, jasno zdefiniowane płaszczyzny maski, boków nadwozia, przedniej szyby i kształtów kabiny, to wyróżniki najnowszej serii modeli BJ.
Najnowsze modele BJ40 oraz BJ60 wyróżniają się w swoich segmentach rozmiarami, w szczególności wysokością nadwozi. W przypadku modelu BJ40 jest ona ok. 15-20 cm wyższa niż u bezpośrednich rynkowych konkurentów. Oprócz prostokątnego układu lamp i segmentów osłony chłodnicy wspólnym wyróżnikiem modeli BJ są również trapezoidalne nadkola. Spójna stylistycznie, pełna solidnych detali, linia modeli BJ budzi zaufanie użytkowników i pogłębia wrażenie solidności.
W modelach BJ stosowane są rozwiązania dopracowywane przez lata przez koncern BAIC, ale również najnowocześniejsze technologie uznanych światowych producentów, m.in. ZF (skrzynie biegów), BorgWarner (skrzynie rozdzielcze) czy Harman Kardon (nagłośnienie premium).
Nowoczesne terenowe SUV-y BAIC BJ cieszą działającymi w punkt systemami bezpieczeństwa czynnego. W czasie jazdy może nas wspierać nawet 25 czujników i urządzeń stanowiących podstawę dla systemu ADAS, w tym niemal 20 radarów i aż siedem kamer. To m.in. dzięki nim najnowsze modele BJ oferują wiodący poziom bezpieczeństwa w swoich segmentach.
Codziennym wsparciem są m.in. systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA).
W odróżnieniu od zdecydowanej większość modeli SUV na rynku samochody BAIC BJ wykazują się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi. W modelach BJ możemy wybrać rodzaj napędu najlepiej dopasowany do naszych potrzeb i warunków drogowych. Do wyboru mamy tryb jazdy 2H – pozwalający na jazdę w trasie przy niewielkim zużyciu paliwa, 4H – idealnie sprawdzający się podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach oraz 4L – zwiększający możliwości samochodu na bezdrożach.
Nowoczesne terenowe SUV-y BAIC BJ cieszą działającymi w punkt systemami bezpieczeństwa czynnego. W czasie jazdy może nas wspierać nawet 25 czujników i urządzeń stanowiących podstawę dla systemu ADAS, w tym niemal 20 radarów i aż siedem kamer. To m.in. dzięki nim najnowsze modele BJ oferują wiodący poziom bezpieczeństwa w swoich segmentach.
Codziennym wsparciem są m.in. systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA).
W odróżnieniu od zdecydowanej większość modeli SUV na rynku samochody BAIC BJ wykazują się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi. W modelach BJ możemy wybrać rodzaj napędu najlepiej dopasowany do naszych potrzeb i warunków drogowych. Do wyboru mamy tryb jazdy 2H – pozwalający na jazdę w trasie przy niewielkim zużyciu paliwa, 4H – idealnie sprawdzający się podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach oraz 4L – zwiększający możliwości samochodu na bezdrożach.
Najnowsze modele BAIC BJ spotkają się z uznaniem klientów ceniących nowoczesne rozwiązania multimedialne w praktycznej formie. Standardem w modelach BJ40 oraz BJ60 są duże ekrany na środkowej konsoli o przekątnej 12,8-cala oraz czytelne wyświetlacze 10,25-cala za kierownicą.
Pasażerowie docenią unikalny na rynku inteligentny wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala wygodnie osadzony w środkowej części centralnej konsoli. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale może też pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, informacje pogodowe, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet naszą wysokość nad poziomem morza.
Zależnie od wariantu dodatkowym wsparciem może być wyświetlacz przezierny HUD pokazujący znaczącą liczbę informacji, m.in. o parametrach jazdy, na przedniej szybie. Praktycznym rozwiązaniem jest elektroniczne lusterko wsteczne pokazujące aktualny obraz z kamery tylnej. Dzięki niemu nawet z kompletem pasażerów lub ładunków załadowanych po dach mamy pełny obraz tego co dzieje się za samochodem, co wydatnie podnosi poziom bezpieczeństwa
Najnowsze modele BAIC BJ spotkają się z uznaniem klientów ceniących nowoczesne rozwiązania multimedialne w praktycznej formie. Standardem w modelach BJ40 oraz BJ60 są duże ekrany na środkowej konsoli o przekątnej 12,8-cala oraz czytelne wyświetlacze 10,25-cala za kierownicą.
Pasażerowie docenią unikalny na rynku inteligentny wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala wygodnie osadzony w środkowej części centralnej konsoli. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale może też pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, informacje pogodowe, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet naszą wysokość nad poziomem morza.
Zależnie od wariantu dodatkowym wsparciem może być wyświetlacz przezierny HUD pokazujący znaczącą liczbę informacji, m.in. o parametrach jazdy, na przedniej szybie. Praktycznym rozwiązaniem jest elektroniczne lusterko wsteczne pokazujące aktualny obraz z kamery tylnej. Dzięki niemu nawet z kompletem pasażerów lub ładunków załadowanych po dach mamy pełny obraz tego co dzieje się za samochodem, co wydatnie podnosi poziom bezpieczeństwa
Samochody BAIC BJ40 oraz BJ 60 napędzane są wydajnymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi 2.0T / 2.0T MHEV o mocach od 245 KM (387 Nm) w modelu BJ40 do 267 KM (406 Nm) w modelu BJ60.
Wyjątkową sprawność silnika 2.0T o mocy 245 KM model BAIC BJ40 zawdzięcza pracy w cyklu Millera. W nim zawór ssący jest otwarty przez krótką chwilę po przekroczeniu przez tłok dolnego położenia. Dzięki temu zabiegowi stopień rozprężania jest większy niż stopień sprężania, co maksymalizuje konwersję energii cieplnej na energię kinetyczną. Efekt? Jednostka napędowa modelu BJ40 legitymuje się osiągami silników o większej pojemności, a jednocześnie zużyciem paliwa typowym dla jednostek o mniejszej pojemności.
BAIC BJ60 wyposażony jest w silnik 2.0T/267 KM z układem miękkiej hybrydy MHEV i 48-voltową instalacją elektryczną. Jednostka spalinowa wspierana jest przy ruszaniu i rozpędzaniu przez silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW (50 Nm). Dzięki temu samochód rusza płynniej, z lekkością i jest oszczędniejszy od zbliżonych pojazdów spalinowych bez układu MHEV.
Trzylitrowy silnik V6 o mocy 280 KM z modelu BAIC BJ80 generuje moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1750-4000 obr./min. W tym terenowym SUV-ie uznanie budzą m.in. osiągi, soczyste brzmienie silnika oraz jego równomierna praca.
Samochody BAIC BJ40 oraz BJ 60 napędzane są wydajnymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi 2.0T / 2.0T MHEV o mocach od 245 KM (387 Nm) w modelu BJ40 do 267 KM (406 Nm) w modelu BJ60.
Wyjątkową sprawność silnika 2.0T o mocy 245 KM model BAIC BJ40 zawdzięcza pracy w cyklu Millera. W nim zawór ssący jest otwarty przez krótką chwilę po przekroczeniu przez tłok dolnego położenia. Dzięki temu zabiegowi stopień rozprężania jest większy niż stopień sprężania, co maksymalizuje konwersję energii cieplnej na energię kinetyczną. Efekt? Jednostka napędowa modelu BJ40 legitymuje się osiągami silników o większej pojemności, a jednocześnie zużyciem paliwa typowym dla jednostek o mniejszej pojemności.
BAIC BJ60 wyposażony jest w silnik 2.0T/267 KM z układem miękkiej hybrydy MHEV i 48-voltową instalacją elektryczną. Jednostka spalinowa wspierana jest przy ruszaniu i rozpędzaniu przez silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW (50 Nm). Dzięki temu samochód rusza płynniej, z lekkością i jest oszczędniejszy od zbliżonych pojazdów spalinowych bez układu MHEV.
Trzylitrowy silnik V6 o mocy 280 KM z modelu BAIC BJ80 generuje moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1750-4000 obr./min. W tym terenowym SUV-ie uznanie budzą m.in. osiągi, soczyste brzmienie silnika oraz jego równomierna praca.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Podczas Rajdu Dakar 2023 zespół BAIC ORV po raz pierwszy wyruszył w trasę profesjonalnym samochodem wyścigowym BAIC ORV T1+ zbudowanym w oparciu o rygorystyczne zasady FIA dotyczące pojazdów terenowych. Zespół BAIC ORV zdobył 10 miejsce w kategorii T1+ i równocześnie pierwsze wśród zespołów chińskich producentów.
Dzięki doskonałym wynikom kierowców na Rajdzie Dakar 2023 BAIC awansował z czwartego na trzecie miejsce w ogólnej tabeli wyników W2RC 2023 (2023 FIA World Rally-Raid Championship / W2RC) wśród zespołów producentów.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Podczas Rajdu Dakar 2023 zespół BAIC ORV po raz pierwszy wyruszył w trasę profesjonalnym samochodem wyścigowym BAIC ORV T1+ zbudowanym w oparciu o rygorystyczne zasady FIA dotyczące pojazdów terenowych. Zespół BAIC ORV zdobył 10 miejsce w kategorii T1+ i równocześnie pierwsze wśród zespołów chińskich producentów.
Dzięki doskonałym wynikom kierowców na Rajdzie Dakar 2023 BAIC awansował z czwartego na trzecie miejsce w ogólnej tabeli wyników W2RC 2023 (2023 FIA World Rally-Raid Championship / W2RC) wśród zespołów producentów.